Chcesz podejmować lepsze decyzje biznesowe i marketingowe, jednak nie wiesz, od czego zacząć? Analityka internetowa to źródło użytecznych danych, dzięki którym wdrożysz rozwiązania optymalizacyjne sprzyjające rozwojowi Twojego biznesu. Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się, jak wiele możesz zyskać dzięki odpowiedniej analityce internetowej.
Analityka internetowa – co to? Na czym polega? Dlaczego warto powierzyć ją specjalistom?
Analityka internetowa obejmuje szereg działań polegających na zbieraniu i analizie danych webowych dotyczących m.in. ruchu na stronie www i zachowań użytkowników. Głównym jej celem jest zidentyfikowanie tych działań, które w największym stopniu prowadzą do poprawy widoczności witryny w wynikach wyszukiwania i wzrostu konwersji.
Dzięki analityce internetowej możesz m.in. lepiej poznać swoich odbiorców, precyzyjniej ocenić skuteczność prowadzonych kampanii marketingowych czy też efektywniej zarządzać budżetem przeznaczonym na reklamę w sieci. Żeby jednak w pełni wykorzystać oferowane przez nią szanse biznesowe, lepiej oddać ją w ręce specjalistów. Dlaczego?
- Po pierwsze, gromadzenie i analiza danych internetowych wymaga nie tylko specjalistycznego oprogramowania, ale również wiedzy i doświadczenia marketingowego. Tylko wówczas z dostępnych informacji można wyciągnąć użyteczne wnioski i na ich podstawie opracować rekomendacje, które realnie wpłyną na rezultaty podejmowanych działań promocyjnych. Specjaliści dysponują nie tylko narzędziami, ale i know-how.
- Po drugie, próby samodzielnej interpretacji danych – choć stanowią dobry pomysł na poszerzenie wiedzy związanej z marketingiem internetowym – mogą skutkować błędnymi konkluzjami i w konsekwencji prowadzić do podejmowania niewłaściwych decyzji biznesowych.
Tymczasem praktycznie w każdej branży konkurencja o najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania jest zażarta. Rzadko kto może sobie pozwolić na potknięcia. Świadomość, że na Twój sukces pracują specjaliści, nie tylko działa odprężająco, ale również pozwala skupić się na innych obszarach rozwoju biznesu.
- Po trzecie, analityka internetowa, choć może prowadzić do zaskakujących wniosków, bywa nużąca. Szybko możesz więc stracić zapał do analizy danych, co nie pozostanie bez wpływu na osiągane wyniki działań marketingowych. Decydując się na współpracę ze specjalistami, najczęściej otrzymujesz cykliczne raporty, okraszone atrakcyjnymi grafikami, z wnioskami i rekomendacjami.
Dlaczego analityka internetowa jest ważna dla Twojego biznesu?
Czasy, kiedy wystarczało mieć stronę internetową, by zaistnieć w internecie, bezpowrotnie minęły. W większości branż konkurencja jest tak silna, że aby witryna zajmowała wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, trzeba się natrudzić. Skąd jednak wiedzieć, że podejmowane działania marketingowe przynoszą rezultaty? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza właśnie analityka internetowa. Odgrywa ona istotną rolę w każdym biznesie z różnych względów. Przede wszystkim:
- pozwala lepiej poznać użytkowników, którzy odwiedzają stronę internetową – analityk ma możliwość m.in. pogrupowania odbiorców w zbiory m.in. na podstawie danych demograficznych, źródeł wizyt, a nawet przeglądanej zawartości. Ułatwia to m.in. tworzenie treści i ofert dopasowanych do specyfiki grupy docelowej,
- poprawia efektywność działań marketingowych – daje m.in. możliwość porównania liczby wejść z poszczególnych źródeł z poniesionymi nakładami, co pozwala określić zwrot z inwestycji i ograniczyć te działania marketingowe, które są najmniej rentowne,
- ułatwia optymalizację ścieżki zakupowej – m.in. za sprawą identyfikacji tzw. wąskich gardeł i dostarczania informacji pozwalających udoskonalić proces zakupowy.
Analityka internetowa otwiera przed Tobą wiele możliwości rozwoju biznesu. Dzięki niej możesz nie tylko lepiej zrozumieć potrzeby i motywacje swoich klientów, ale również ocenić, które działania marketingowe przynoszą najlepsze rezultaty. W efekcie podejmujesz trafne decyzje biznesowe, które przynoszą określone wyniki. Pamiętaj jednak, że najbardziej użyteczne wnioski i rekomendacje opracują dla Ciebie specjaliści. Samodzielna analiza zazwyczaj daje gorsze rezultaty.
źródło: One Trend agencja marketingowa