Biznes

Jak przy pomocy prezentacji multimedialnej przedstawić historię firmy?

Wiele firm korzysta z prezentacji multimedialnych do tego, aby przedstawić oferowane produkty i usługi – kierowane są one zarówno do potencjalnych klientów, jak i kontrahentów, czy też partnerów biznesowych. Ich celem jest, rzecz jasna, zwiększenie sprzedaży. Tego typu projekty posłużyć mogą także do promocji samej marki. Jak to zrobić? Na co zwrócić uwagę w trakcie przygotowywania poszczególnych slajdów? Tymi tematami zajmujemy się w poniższym tekście.

Historia firmy w prezentacji multimedialnej – do czego może się przydać?

Jeszcze zanim przejdziemy do omawiania konkretnych technik i sposobów tworzenia prezentacji, wypada wyjaśnić, dlaczego w ogóle warto je tworzyć i kiedy okażą się przydatne.

  • Na pewno jest to jedna z metod budowy wizerunku marki, jak również wzmocnienia jej świadomości wśród klientów i partnerów. Mogą oni poznać historię firmy – kiedy powstała, jakie produkty i usługi oferuje i dlaczego wygląda tak, a nie inaczej. Dzięki temu pozostanie ona w ich pamięci, co oczywiście może mieć wpływ na przyszłe decyzje zakupowe.
  • Biznesowa prezentacja multimedialna opowiadająca o firmie umożliwia  promocję aktualnej oferty. Ponownie chodzi tu o to, aby klienci dowiedzieli się o jej istnieniu i mieli z nią dobre skojarzenia. Oczywiście sporo zależy od tego, czy slajdy zostaną przygotowane w odpowiedni sposób. Jeżeli chcesz wypaść lepiej na tle konkurencji, musisz się wyróżniać.
  • Omawiana prezentacja świetnie sprawdza się na targach, konferencjach i rozmaitych eventach. W ich trakcie możesz zainteresować mnóstwo osób – jeśli zrobisz to dobrze, wśród nich znajdzie się wielu klientów i kontrahentów. Nie musisz wcale inwestować ogromnych środków na promocję, by dotrzeć do dużej liczby osób.

Jak powinna wyglądać prezentacja multimedialna przedstawiająca historię firmy?

Skoro wiesz już, kiedy i jak jesteś w stanie wykorzystać prezentację historii firmy, możemy przejść do omówienia zasad jej tworzenia. W końcu chodzi o to, aby wyróżniała się na tyle, by przykuć uwagę odbiorców.

Choć tematyka w tym przypadku jest ściśle określona, wcale nie musi ona krępować Twojej kreatywności. Na pewno warto pomyśleć o ciekawym przedstawieniu firmy – jej profilu, branży i oferty. Informacje te powinny znaleźć się w pierwszym lub drugim slajdzie, tak aby słuchacze od razu wiedzieli, z jaką marką mają do czynienia. Oczywiście nie możesz zapomnieć o wskazaniu nazwy firmy, jej logotypu i krótkiego hasła przewodniego.

Po wstępie pora na kluczowe wiadomości o firmie. Kolejne slajdy posłużą Ci do tego, aby omówić:

  • założenie firmy,
  • jej początkowy rozwój,
  • kształtowanie aktualnej oferty,
  • najważniejsze osiągnięcia,
  • specyfikę proponowanych produktów oraz usług,
  • zrealizowane projekty.

Prezentacja multimedialna powinna zaciekawić odbiorców, dlatego lepiej zrezygnować z nadmiernej ilości tekst na rzecz kluczowych punktów i sformułowań. Resztą niech zajmie się prelegent, który omówi te informacje. Nie bój się używać efektów graficznych, przejść, czy animacji. Program PowerPoint pozostawia Ci ogromną swobodę pod tym względem, dlatego warto z niej skorzystać. Chociażby po to, aby podtrzymywać zainteresowanie osób, do których kierowany jest przekaz.

Choć historia firmy jest bardzo ważna, nie można zapominać też o przyszłości, a więc kolejnych wyzwaniach i celach, jakie chcesz zrealizować. Skup się na omówieniu kierunków rozwoju marki i tego, co chcesz osiągnąć. Nie zapomnij o podziękowaniach dla pracowników, klientów i kluczowych partnerów handlowych.

Jeżeli zależy Ci na tym, aby prezentacja multimedialna omawiającą historię firmy była zrobiona dobrze i przez to spełniała omówione wyżej wymagania, skorzystaj z pomocy profesjonalistów. Mowa tutaj o podmiotach specjalizujących się w tworzeniu prezentacji. Dzięki nim zyskasz pewność, że wszystkie istotne informacje zostaną przekazane w atrakcyjny sposób, z użyciem przydatnych funkcji programu PowerPoint lub innego narzędzia.

Pozycjonowanie stron Warszawa

Zobacz również