Na przestrzeni lat doszło do szeregu zmian w obrębie zasad rządzących nowoczesnym marketingiem w wyszukiwarce internetowej. Współczesne SEO działa według prostej zasady – liczy się przede wszystkim jakość, nie ilość. Jednym z elementów wzmacniających pozycję strony w wyszukiwarce Google jest skuteczny copywriting mieszczący się w zakresie content marketingu w sieci.
Dlaczego warto pisać teksty na bloga?
Głównym zadaniem efektywnego content marketingu jest podniesienie pozycji strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Tym samym, masz ogromną szansę pozyskać więcej klientów potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Co więcej, wybierając skuteczny copywriting, budujesz swój profesjonalny wizerunek w branży oraz pozyskujesz lojalnych i zaufanych klientów.
Warto jednak pamiętać, że profesjonalny copywriting wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu pisania tekstów przyjaznych nie tylko dla użytkowników, ale też wyszukiwarki. Specjalista od copywritingu posiada umiejętność przeplatania tych dwóch funkcji treści contentowych.
Dobry tekst na blog – charakterystyka
Podczas pisania tekstów na firmowego bloga należy wziąć pod uwagę kilka istotnych obszarów jego konstrukcji oraz formy.
- Odpowiednia zawartość słów kluczowych
W świecie marketingu digitalowego funkcjonuje pojęcie copywritingu SEO, czyli sposobu pisania tekstów tak, aby były jak najlepiej indeksowane przez algorytmy wyszukiwarki. Copywriting SEO polega na zawarciu w tekstach fraz kluczowych istotnych dla wybranej branży lub działalności. Tego rodzaju informacje pozyskuje się poprzez profesjonalne narzędzia analizy słów kluczowych. Wśród nich można wyróżnić Planer Słów Kluczowych Google Ads, Answer the Public, czy Semstorm. Teksty na blog powinny wyróżniać się umiarkowaną i naturalną zawartością wybranych fraz. Artykuły “przesycone” słowami kluczowymi tracą na jakości zarówno w oczach odbiorcy, jak i wyszukiwarki.
- Merytoryczny i unikalny charakter treści
Dobre artykuły na blog firmowy wzbudzają zaufanie wśród potencjalnych klientów oraz budują ekspercki wizerunek jej właścicieli. Dlatego też, podczas pisania treści blogowych, należy położyć nacisk na zawartość informacji przydatnych z perspektywy czytelnika. Tym samym, nowe teksty nabiorą merytorycznego charakteru, który zwiększa atrakcyjność strony, ale także Twojej oferty, marki lub produktu. Pamiętaj, że na spadek jakości artykułu wpływa ich kopiowanie – zapożyczone lub powielone treści zmniejszają zaufanie użytkowników i obniżają potencjał w indeksowaniu się w wynikach wyszukiwania.
- Przejrzysta konstrukcja wizualna
Nikt nie lubi czytać chaotycznych i nieuporządkowanych tekstów, bez względu na to, czy są one w formie powieści, komentarza na forum, czy też pełnią funkcję wpisu blogowego. Artykuł pozbawiony przejrzystej konstrukcji zniechęca użytkowników do czytania, a także gorzej pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania. W celu zachowania jasnej konstrukcji tekstu możesz stosować nagłówki, boldowania, punktory oraz grafiki wzbogacające jego formę. Inspiracje mogą Ci przynieść zdobycze typografii – dziedziny, która zajmuje się projektowaniem tekstów pod kątem wizualnym tak, aby były przyjazne dla wzroku czytelnika.
- Wysoka poprawność językowa
Ostatnim, jednak nie mniej istotnym elementem koniecznym do napisania atrakcyjnego tekstu, jest jego poprawność. Współczesny Internet obfituje w treści tworzone bez uwzględnienia zasad ortografii, gramatyki i stylistyki języka polskiego. Skuteczny copywriting powinien być tworzony w oparciu o normatywne (poprawne) formy językowe. Twórcy tekstów SEO wielokrotnie popadają w pułapkę fraz kluczowych, które nie posiadają polskich znaków (np. “meble lazienkowe lodz”). Algorytmy Google mają na to swój sposób i wyświetlają użytkownikom wyniki zawierające poprawne formy ortograficzne.
Copywriting SEO to doskonałe narzędzie, dzięki któremy zyskasz nowych klientów, a także zbudujesz swój profesjonalny wizerunek. Jeśli zależy Ci, żeby Twoje artykuły na blog firmowy charakteryzowały się wysoką jakością, skorzystaj z usług profesjonalnej agencji interaktywnej specjalizujących się w działaniach SEO oraz copywritingu. Decydując się na współpracę ze specjalistami z branży SEO masz gwarancję, że Twój blog odniesie cyfrowy sukces.
Źródło: Quality Factor – agencja interaktywna